Dag 7: een dagje op CACHS en rijden op de Canadese wegen

6 februari 2018 - Lacombe, Canada

6 februari

Op deze dagen zijn mijn verhalen niet zo interessant als op andere dagen, denk ik. Buiten dat er hier een streng pindaverbod is, omdat een van de leerlingen anders dood kan gaan, gebeurt er niet veel spannends. (en ik had bijna pindakaas meegenomen, wist ik veel..)

9:55 AM
Door al dat slaaptekort krijg ik hoofdpijn en mis ik thuis – alleen dáárdoor. Als ik daarentegen gewoon lekker slaap, kan ik hier volledig genieten. Nu is dat even wat minder. Het maakt dat ik me enigszins naar voel – heel vervelend.. vanavond maar extra vroeg proberen te slapen.

11:30 AM
Adverbs, adjectives, pronouns.. ik kan het niet meer horen en ik ben blij dat ik geen Engels studeer. Nederlands is al moeilijk genoeg 😆

Maar goed – vandaag dus weer naar school gegaan. Niet heel veel gedaan.. mijn les voorbereid (kostte me een dagtaak, zo’n Engelse les goed voorbereiden), even met wat docenten gesproken en andere dingen gepland. Morgen geef ik mijn Engels les, donderdag mijn presentatie en mijn Nederlandse les, vrijdag doe ik the assembly. Ik mag zelf beslissen waar ik over ga praten, hoe lang het duurt, en het gebed mag in het Nederlands. (Ik vroeg het, omdat ik anders teveel moet nadenken over de vertaling. Toen bleek dat ze het eigenlijk wel leuk vinden als ik in het Nederlands ga bidden) 😌 Ik ga vertellen over mijn ervaringen hier, en hoe ik de bijbeltekst uit psalm 123 toepas op mijn leven. En hoe zij zich daar misschien in kunnen herkennen.

Ik moet ook nog een aantal interviews afleggen.. maar als dat allemaal niet lukt binnen deze week, kan ik volgende week altijd nog extra komen. Wat dat betreft is het hier wel relaxed.

12.13 PM
Hoe leuk ik het hier op school ook vind, wil ik het liever wel in deze week afronden.. vanaf volgende week wil ik echt Canada in, andere steden bezoeken etc. Omdat ik dan echt een auto nodig zou hebben, ga ik vanmiddag voor het eerst rijden. Dat is enkel om te kijken of ik het vertrouw of niet – als ik het niet vertrouw, ga ik hier ook niet meer rijden.

Na school zijn we naar huis gegaan. Charissa ging even een rondje lopen, ik ging even nappen. En toen.. kwam het moment van rijden. We gingen naar het postkantoor, de grocerystore en naar de bank. Ik heb 4 maanden niet gereden, maar -hoewel ik thuis erg gestrest ben tijdens het rijden-, was ik dat nu niet. Ik denk omdat ik met iemand in de auto zat die compleet blanco naast me ging zitten. Om dus even terug te komen op wat ik vanochtend schreef: ik vertrouw het. Ik denk dat ik me wat dat betreft prima ga redden, vanuit de middle of nowhere.

Het ging goed! Volgende stap is de snelweg. Pap, don’t be afraid. I’m doing great.

Toen we thuiskwamen, stond het eten al klaar. Heerlijke steak/champignon/roomsaus met pasta en raw vegetables. ‘Hèhè, het was me een daggie wel’, zei ik zuchtend. Ze hebben een half uur lang geprobeerd het na te zeggen, maar het was te lastig. ‘Huhu, twad mun dakkie wul’, zo kwam het er ongeveer uit. 😂

Na het eten heb ik mijn kleren gewassen, dat was hard nodig.. mijn koffer was nog steeds niet uitgepakt, dus ik dacht dat ik door al mijn kleren heen was. Toen ik eens goed keek, bleek dat ik eigenlijk nog heel veel had. Dat heb ik vaker meegemaakt.. Maar goed, de was doen was toch nodig. Chill dat ik een wasmachine naast mijn bed heb staan. 😆 minder chill dat moeders hier niet is om mijn kleren vóór mij te wassen.

Later in de avond zijn we nog in de hottub gegaan. De rugmassage werd aangezet en het was genieten. Na al dat relaxen moet ik haast wel lekker slapen. Eerst nog even (een stukje van) Wie is de mol terugkijken.. morgen mijn eerste les!

1. Monique Burger:
    7 februari 2018
    Ga je ook nog rijden in een grote stad?
    Wat ongelofelijk balen dat je zo moe bent van het slechte slapen en ik hoop dat je nu (9:18 uur) in een ver dromeland bent.
    Mooie lessen ga je geven....!
    Keep up the good work!
    Hug mummy..
  2. Marja vd Boomgaard:
    7 februari 2018
    Misschien heb je wel teveel nieuwe indrukken waardoor slapen even wat lastiger is. Heel herkenbaar, maar wel lastig. Veel succes met lesgeven, autorijden én slapen!!
  3. Joke de Ruiter:
    7 februari 2018
    Ohhh doet je moeder altijd nog de was voor je???!!! 😱😱
    Nou dan is deze reis toch ergens goed voor 😂😂
  4. Monique Burger:
    😂😂😂😂😂
  5. Rozemarijn:
    7 februari 2018
    Ja, mams! Ik ga volgende x de snelweg op. Als dat allemaal goed gaat, kan ik daarna de grote stad in!

Haha u doet de was toch ook voor me als ik het vraag 😅😆😝