Voor vertrek.

29 januari 2018 - Zoetermeer, Nederland

29 januari – 00:38 uur
Ik kan met geen mogelijkheid slapen. Vandaag vierden we de verjaardag van papski.. hoe meer mensen, hoe meer vreugd.. maar vandaag was er met mij maar een gespreksonderwerp: Canada. ‘Heb je er zin in?’, ‘Ben je al klaar met inpakken?’, ‘Heb je alles goed geregeld?’. Dat heeft ervoor gezorgd dat de stress ineens is opgeborreld.

Morgen om 8.30 uur stipt moet bellen naar de Amerikaanse ambassade: mijn ESTA is nog niet goedgekeurd. Het is 32 uur voor de aanvang van mijn reis, en ik heb nog geen goedgekeurd formulier om Amerika binnen te komen. Kan ook alleen mij weer overkomen… Ik zie het helemaal voor me: stap ik het vliegtuig uit, word ik in mijn vodden gegrepen. ‘Kom maar even mee’, of ‘You will come with us, younglady!’. Sta ik dinsdagavond op NOS. Zwart balkje voor mijn ogen. Daarnaast heb ik vanavond gelezen dat mijn rookworsten niet door de douane mogen. Wat moet ik nou?! 4 weken zonder kaas, rookworst..  Gelukkig heb ik wel drop, hagelslag (met Minion funnies) en stroopwafels bij me. 6 pakjes.

1. Sarah de Jong:
    1 februari 2018